fredag 24 juli 2009

Maränger :)

För några dagar sedan gjorde jag och Jimmy Hajkglass som han gjort när han var liten. Eftersom att man bara behövde äggulorna till de så tog jag och gjorde maränger av äggvitorna i kylskåpet. Marängerna blev väl inte jättebra kanske, toppen resde sig och ut sipprade bubblande socker, tror detta beror på att vi har en varmluftsugn, men jag vet inte riktig. Sitter i alla fall och äter en nu, och goda är de ju :)
Sen har vi haft väldigt växlande väder de senaste dagarna, ofta har det varit relativt fint på förmiddagarna, men sen har det alltid kommit ordentliga regnskurar och åska. I dag t.ex. var det ganska fint idag, sen när vi stog och lagade mat blev det helt plötsligt alldeles mörkt ute och regnet öste ner - i kanske tre minuter, sedan slutade det lika tvärt. Efter en stund kom reget igen, denna gång med lite åska också, men det mullrade till en tre-fyra gånger, sedan slutade det igen och nu lyser solen och himlen är ganska blå. Det värsta med detta är väl nästan att det oftast är när det regnar som lukten från smörfabriken kommer fram, det luktar inte allt för gott :/ Jag vill ha bättre väder, vill att det ska bli lite varmare, (även fast det brukar vara upp emot en 20 grader) också vill jag ha sol hela dagarna :)
Jimmy for nyss till skolan för att spela dota med Robin m.fl. så får se hur länge han blir borta, men han skulle inte vara där allt för länge ikväll, nu ska jag krypa upp i soffan (det är sängen som agerar soffa på dagarna) men en maräng och min Marabou Sommar och läsa Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar