tisdag 3 februari 2009

Ny Stad - Ny blogg

Har funderat på att börja blogga ett tag nu, så varför inte?

I fredags packade vi bilen och vid lunch for jag och pappa till Jimmy i Asarum, 100 mil söderut. 11 timmar senare var vi framme. Det hände inte så mycket på kvällen, bilen packades ut och datorn kopplades in, resten fick ligga framme i den lilla lägenheten.
På lördagen for vi in till Karlshamn och kollade runt lite, köpte pannunderlägg i en liten affär, sedan for vi till Jysk där det blev en stol, en strykbräda och ett paket galgar.
På söndagen for Jimmy till Varberg för att köpa en bil åt sin pappa så då var det bara jag och pappa här, vi gjorde inte mycket, pappa fixade kylskåpet medan jag lyckades få in nästan alla mina kläder i de byråar som finns här, resten ligger i en resväska under sängen. Sedan hängde vi upp Adams träpokémon som jag fått också ^^ (Den sitter lite konstigt, men vi satt den där det redan fanns en skruv så)
Igår for pappa halv 7 på morgonen, så var ju vaken då, men sen somnade vi igen ganska snabbt och sov ett bra tag, sedan tog vi det bara lugnt, spelade, va på Ica och köpte mat och sedan kollade jag på CSI NY.
Idag hade Jimmy skola från halv 10 så ja vakna till då han klev upp men somnade igen och klev upp halv 11. Duschade, åt frukost och andra morgonbestyr, sedan diskade jag och såg lite på tv. Tog 13.10 bussen in till stan och gick på arbetsförmedlingen och blev förflyttad från Kramfors så fick jag en handledare som ska ringa någon dag. Gick en sväng på stan också och kollade runt. Tillbaka i Asarum sen har jag varit en sväng på Ica, dammsugat och kollat på Gossip Girl.
Nu sitter jag här och lyssnar på musik, Jimmy har precis kommit hem från skola och gym och står i duschen, sen ska vi äta :)






Bilder från när pappa var här

1 kommentar: