fredag 6 februari 2009

Otursdag?

Igår var jag som sagt ute och cyklade. Det gick väl inte riktigt som jag ville. Det började med att jag kom ut till cykeln, ja visste att de hade regnat ute, men ja var ju inte så pass smart att jag tänkte på att sadeln då blev blöt, så när jag såg det var det bara springa upp igen och hämta papper. När jag skulle torka sadeln så såg jag ju också att cykeln även var väldigt smutsig av att ha suttit bak på bilen i 100 mil, så jag torkade av den så gått det gick med min lilla pappersbit. Efter att ha cyklat en liten bit så märkte jag även att det var relativt lite luft i framdäcket, vilket gjorde cykelturen ännu lite jobbigare, men jag cyklade i alla fall de drygt 3 km på bölt asfalt och lera, kan även säga att min bakskärm inte fungerar riktigt som den ska, så jag blev ganska lerig och blöt på ryggen.
Inne på Expert så kostade gollaväskorna 119 kronor, på cdon.com kostar de 29 kr (plus 29 i frakt), men jag kunde i alla fall prova ut vilka som passade. Sen var jag även in på Netto och Lidl och kollade lite, såg endel roliga saker, men köpte inget. Sedan var det bara att cykla tillbaka igen.
Även fast det var en riktigt jobbig cykeltur så var det ändå skönt att få komma ut och röra på sig.
Sedan när Jimmy kom hem blev det mer problem, vi kunde först inte bestämma vad vi skulle äta, och vi väl hade bestämt oss och var på Ica, ja, då fanns det ju inte, så då fick vi stå inne på Ica och bestämma mat, tillslut blev det hemmagjord pizza, men så lyckades vi bränna den lite i ugnen :/ Det är inte den bästa spisen vi har här precis, väldigt ojämn värme, men den gick att äta ändå, bara kanterna som var lite väl brända.
Så, a, man kan väll säga att det inte var min tur igår, men det var en bra dag ändå. :)
Idag har jag beställt en väska till kameran från cdon, inte den snyggaste Gollaväskan, men kameran är ju lite större än en mobil så de fanns inte så många att välja på.
Annars har jag inte gjort mycket idag, skönt att ta det lugn också, får ta itu med jobbsökandet på allvar till veckan.
Nu ska jag se på O.C, Jimmy hade mycket att göra på skolan idag och kommer nog hem ganska sent, men då blir det fläskfilé och The Curious Case of Benjamin Button så det ser jag fram emot.


Min nya kameraväska



Måste bara lägga ut en bild på mitt

ljusarrangemang också :P

3 kommentarer:

  1. Helt underbar film ni ska se! Såg den i måndags med Peter ^^

    SvaraRadera
  2. Ljus direkt från DollarStore :-)

    SvaraRadera
  3. Mys =)
    Det är omöjligt att inte bli ljusoman när man flyttat hemifrån

    SvaraRadera