tisdag 30 juni 2009

Umeå

Japp, igår kom Jimmy hit vid halv ett (han skulle komma 12) och hämtade mig, vi plockade upp Denise på stan och sedan bar det av upp till Ume. Vi stannade i Övik och åt lite, var framme i Denise varma lilla lägenhet vid halv 5, så vi lämnade vår packning och for ut och handlade och strosade runt på stan.
Efter 8 mötte vi Peter vid busstationen för mat, vi gick till Great Eastern för kinamat, mycket god mat :) Tillbaka hos Denise så kollade vi på A knight's Tale, dippade grönsaker och myste, även fast man är riktigt mätt så får man alltid i sig grönsaker ^^.
När Peter hade gått så hamnade vi i Denise förråd också, där var det bastuvärme, men vi satt där och pratade ett tag ändå, fortsatte sen att prata om allt och alla, men på rummet där det i alla fall var lite svalare halva natten :)
Imorse vaknade vi tidigt då det var riktigt varmt i lägenheten, Denise var först upp och åt frukost, även jag gick upp efter en stund, medan Jimmy bara fortsatte att sova ;)
När även Jimmy tagit sig upp gick vi in på stan och strosade runt, Jimmy åt lunch och vi åt glass på Frasses. Innan vi åkte hem for vi med Denise till Ica så hon kunde panta lite flaskor (för typ 13 kronor) och handla lite hon hade glömt.
Sedan jag kom hem vid 7 har jag ätit mat, ätit jordgubbar och kollat på Morden i Midsomer, nu sitter jag och slötittar på Into the blue, men den är strax slut så då blir det nog sängen, för jag sitter här och gäspar.



Lyckades få en bild på Jimmy den lilla stund han satt vid datorn, och en bild på Denise när hon pratar i telefonen men plattången i högsta hugg - inte det enda som hände, men det enda som hamnade på bild :)

Men Denise, jag hade ett jättetrevligt dygn i Umeå och jag hoppas att du har tid och råd att komma ner till Karlshamn något i sommar, det skulle vara kul :) (Det gäller föresten er andra också!)
/Sara




1 kommentar:

  1. Ska försöka, VILL komma ner! Underbart att ha er uppe, alltid välkomna! (Gäller er andra med ;))

    SvaraRadera