torsdag 7 januari 2010

Kristianstad

Har fått till det ganska bra här nu, men vi tar det från början.
I måndags lämnade jag Kramfors i bilen tillsammans med pappa vid halv 8, 11 och en halv timme senare var vi framme i Karlshamn. Det var inte så mycket bilar ute, men det var ganska halt, blev inte så många stopp heller, förutom några tankningar så blev det också en korv till lunch.
Väl framme i Karlshamn gick vi ner på City Restaurangen och åt pizza, tog en sväng på Ica och köpte frukost och plockade upp madrasser från källaren. Jag låg sedan och kollade på en film innan jag slocknade.
På tisdagen spenderades förmiddagen med att packa ihop diverse föremål i lägenheten som skulle med och kolla runt på blocket efter spännande annonser, vid 1 for vi sedan mot Kristianstad för att sedan klockan 2 få lägenhetsnycklarna. Vi tömde den fullpackade bilen och tryckte in allt i det lilla rummet istället, for på Ica och Öb och handlade lite, köpte även ett skrivbord vi hittat på blocket, for en sväng till Karlshamn och hämtade mer saker och åt middag på Frasses innan vi köpte en 1,05 säng som vi hittat på blocket och som vi även fick hemkörd.
Efter att ha skruvat ihop skrivbordet och fixat lite så gick man än en gång och la sig dötrött strax efter 1 nångång.
Igår blev en tidig morgon, väckaren ringde halv 8, efter att ha ätit frukost och spraymålat bordsskivan till mitt lilla bord satt vi i bilen strax efter 9, GPSen inställd på Älmhult - dags för en sväng på IKEA.Det mesta på min långa inköpslista fanns där, dock skulle jag ha sådana som man hänger upp gardinerna på gardinstången med, "gardinhängare", men de hade utgått, sedan skulle jag också köpa en bäddmadrass, men då hade de inte de till 1,05-sängar på just IKEA i Älmhult, hmm, typiskt.
Efter att ändå lyckats handla för över 1600 kronor på mitt presentkort (blev lite nervös där det det stog att de inte fungerade), ätit den obligatoriska IKEA-korven och druckit lite extra dricka (fri påfyllning) for vi hemmåt igen, inte så mycket annat att göra i Älmhult precis.
Runt 2 var vi tillbaka i Kristianstad igen, GPSen ledde oss denna gång till Jysk och Biltema, väl där märkte vi att det fanns en hel hög andra affärer också, bl.a. Rusta som vi också var inne på - men vi började på Jysk, där det inhandlades galgar och en bäddmadrass (billigare än IKEA), på Rusta hadlades det sedan bara tejp och duschtjosan, hade hoppats på att de skulle finnas "gardinhängare" där, men de var slut i svart, och jag vill inte ha någon annan färg då jag hittade ett par svarta i lägenheten i Karlshamn som jag tog med (har gardiner + trådgardiner så behöver två par). Slutligen på Biltema köpte jag en cykelpump och kedjeolja, pappa köpte skruvar och en bågfil för att kapa persiennerna :)
Efter att vi tömt bilen for vi till Öb å köpte glödlampor och Ica och köpte middag, blev enkelt med sådan färdig pastasås som vi bara tillsatte köttfärs i, lyxade till det med färsk pasta.
Sedan vart det mer ihopskruvning i form av en byrå (mest pappa) och en hel del trixande med persiennerna för att de de rätt, men tillslut så fick vi dit dem. Det var efter det, när vi hade gått ut med allt skräp som man började se att det var ett rum man skulle bo i detta - inget förråd :P
Blev en lite tidigare kväll, vilket behövdes då det var dags för hemfärd för pappa idag och heldag i skolan för mig.
Som sagt så for pappa imorse, var väl runt 6 som han satt sig i ratten för att köra ännu en 100 mil. Jag masade mig upp vid 7 och efter en dusch och lite TV gick jag bort till skolan, lyssnade på föreläsning om virus och labbade sedan på eftermiddagen, ganska stor lab då vi använde oss av hela 42 rör och 42 agarplattor. Efter det följde Sandra med hit så hon fick se vart jag bodde och vi jobbade lite med genetikrapporten, har tänkt att vi ska göra klart den imorron, så vi får väl se :)
Har träffat ganska många som bor här i korridoren också och alla verkar schyssta och så, de kommer fram och hälsar och vill hjälpa till o.s.v. så jag ska nog trivas här :)
Nä, nu blev det en väldigt långt inlägg, men nu har jag ju något att hänvisa till om någon frågar vad jag gjort i veckan :P Nu blir det till att plugga lite bakterier och annat innan jag gör natt här.

Föresten, ber om ursäkta för alla eventuella felskrivningar när det gäller ortsnamn, blir lätt lite förvirrande när det handlar om Kramfors, Karlshamn och Kristianstad, men jag tror jag skrivit rätt i alla fall :)

~Godnatt~

Bilder på rummet kommer imorgon!

2 kommentarer:

  1. och så var de ju persienner vi kapade :-)

    SvaraRadera
  2. Ojdå, ser de, tro vad de ska va för gardiner om man behöver en bågfil för att kapa dem, det får jag ändra :P

    SvaraRadera