lördag 26 juni 2010

Midsommar

Ska jag vara ärlig så hade jag inte så höga förhoppningar på midsommarfirandet i Norrfällsviken, det blev inte heller den roligaste midsommaren jag firat, men jag kan ge den att den var händelserik och att jag kommer minnas den.
Vi åkte ut vid 4 och när vi hade kommit fram var första målet att grilla, och efter ett bra taghade vi faktiskt lyckats få maten på grillen. När vi precis börjat äta började det regna - ordentligt.
Sen när vi hade ätit klart slutade det regna och solen tittade fram igen, typiskt.
När det lite senare började regna igen satte sig jag, Amanda och Fia i Jimmys bil och tryckte i oss jordgubbar, inte helt fel att sitta där och studera vad som hände utanför bilen.
Vi hann även med en promenad på området innan Fia och Amanda blev hämtade vid 1. Måste säga att jag då var lite avundsjuk på dem som fick åka hem då, men i efterhand så vet jag inte, de missade ju den händelserika delen av kvällen, kaoset och adrenalinet.
Nu började kvällen arta sig till en mysig kväll, men Jonas som spelade gitarr och allsång runt elden.
Sedan ville våra grannar, som vi tidigare under kvällen haft det trevligt med runt elden bråka, poliser och vakter kom springande, men vi slapp bråk. Alla var plötsligt superpigga och ingen ville gå och lägga sig, det var först när solen hade gått upp igen, vid 6 på morgonen som jag och Jimmy gick och la oss, men inte i ett tält, utan i hans bil.
Det var många som skippade tälten, delvis för att ett tält inte var helt. De flesta sov i bilar istället, Jonas sov dock nere på stranden.

När vi idag satt och åt pizzasallad i väntan på pizza flög en bit av takmattan ner i Mickes pizzasallad, han gick in och frågade efter en ny - eftersom att en bit tak hade landat i hans, också gav han tillbaka takbiten. Oj, vad kul det var, det var nästan värt att vänta en timme på maten, bara för det.
/Sara

1 kommentar: