tisdag 10 maj 2011

Hjärt-lungrädding

Det var ett tag sedan jag skrev här, så får väl börja med en snabb tillbakablick på den senaste tiden.. Förra veckan gick den mesta av tiden till att plugga, det blev ganska mycket eftersom att vi hade föreläsningar ända till på onsdagen och sedan tentan på fredagen. Eftersom att Jimmy fortfarande var/är här så gick den övriga tiden till honom.

I fredags efter tentan blev det en sväng in på stan och sedan fest i korridoren på kvällen. Resten av helgen gick åt till att bara ta det lugnt och njuta av att tentan var gjord. Det blev en del TV och pizza och andra onyttigheter.


Igår började vi så en ny kurs, Klinisk fysiologi. En kurs med väldigt många praktiska moment vilket ska bli grymt kul, och skönt att slippa sitta så himla mycket i en föreläsningssal och lyssna. Idag hade vi t.ex. HLR, vi fick även lära oss hur en defibrillator fungerar.



Dagens kompis ;)


Denna vecka har även startat väldigt bra då det gäller promenader, igår var jag och Sandra ute på en runda på drygt 9km, idag har jag först varit upp till konditoriet med Maguy och sedan blev det även en rask runda på en bit över 7km med Sofia :)


Imorgon är det heldagslab om blodtryck mm. Sedan kommer mina nya datorprylar förhoppningsvis också, så då ska jag och Jimmy gå och hämta dem, sedan får han montera ihop allt ^^


/Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar