tisdag 21 juni 2011

Arbetarklass

Klockan är strax före 6, solen skiner, musiken strömmar ur mina hörlurar och jag sitter på tåget mot Karlshamn och äter min frukost - salamimacka och Oboy. Så har mina mornar sett ut i en dryg vecka nu, (fast det brukar vara lite si och så med solen.
Jag kliver upp 04.50, gör mig klar och cyklar till stationen där jag hoppar på tåget till Karlshamn och jobbar på provtagningen på sjukhusen 7-16 (oftast). Man är hemma igen vid halv 6, då blir det middag och slötittande på TV innan det är dags för sängen, gärna innan 11 om man inte vill vara allt för trött nästkommande dag.

Jag trivs jättebra på pt och det är så bra att få erfarenheten, men dessa långa dagar leder till att annat blir lidande, bl.a. bloggen, men så är det.
/Sara
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar