tisdag 21 augusti 2012

Längesen sist...

Har ett tag varit ganska sugen på att dra igång bloggandet igen, skönt att få skriva av sig ibland, men vart börjar man? Det var nästan ett år sedan mitt senaste inlägg.
Då var jag nyinflyttad på Oxhagsvägen, nu är jag påväg härifrån igen. Nästa torsdag sätter jag mig nämligen på tåget upp till Uppsala där det är tänkt att jag ska husera i två år framöver medan jag ger mig på masterprogrammet i forensisk vetenskap på Uppsala Universitet. Det ska bli grymt intressant, men det blir nog svårt också, och det ska bli grymt tråkigt att flytta ifrån Skåne och alla jag lärt känna här.

Just nu jobbar jag min sista vecka på patologen på CSK och jag börjar nog redan ta lite semester, har haft det lite bråttom om mornarna den här veckan, minst sagt!

Försöker annars hinna med att träffa folk nu min sista tid här och därmed blir packningen lidande, har nämligen inte börjat än, men men, är ju ledig tre dagar i nästa vecka så att...

Tänkte inte skriva så mycket om vad som hänt det senaste året utan tänkte bara ta lite kort om vad som händ den senaste tiden.

Förra lördagen turistade jag och Sandra och turistade i Skåne. Vi träffades i Ystad och åkte sedan till Simrishamn och Tomelilla innan vi for hit till Kristianstad och köpte mat på Subway, sedan åkte vi ut till Åhus och åt på stranden, sedan åt vi ost och kex och drack vin. Vi hade verkligen en supermysig dag med en perfekt avslutning och tur med vädret hade vi också :) Även på söndagen var det fint väder så vi hängde ute på gräsmattan ett tag innan hon for hem.


Wallanderbakelse på hans favvo-café i Ystad



Simrishamn

Subway är aldrig fel!
Inte ost och vin heller!
 
måndagen träffade jag Johanna efter jobbet, vi skulle ut till Åhus, men det var lite för kallt så vi tog ett varv på stan istället och åt på Graffiti. På tisdagen sen kom Zara hem efter två veckor i Norge. Vi gjorde rabarberpaj och hamnade förvånansvärt fort på våra vanliga platser i soffan framför tvn. Känns som att hon aldrig har varit borta :)

I fredags träffade vi Sofia på stan för lite italienskt. Vi åt och pratade ett par timmar och hade verkligen jättetrevligt.

I lördags hade jag och Zara tre-rätters hemma för att fira att hon kommit hem, (mums!) och i söndags gjorde vi Skånes djurpark, för det går ju inte att flytta utan att ha varit där. Det var jättevarmt ute, men vi fick se många söta djur och det var en jättemysig dag. Sen igår var Johanna här och vi såg på film och åt B&J, mys :)


Förrätt: "Vitlöksskorpor" med skagenröra på balkongen
Varmrätt: Fläskkarré med potatisgratäng
Efterrätt: Cholkadsufflé med grädde


Blandade bilder på söta djur från djurparken






 Så, det var mitt första inlägg på ett år då. Skönt att skriva, men det var grymt besvärligt att få in bilderna och det gick inte riktigt som jag ville, så tappade lite suget igen, men vi får se vad som händer, kanske får leta efter någon bättre plattform...

1 kommentar:

  1. Prova att uppdatera bloggen med Microsoft Live Writer, borde funka även på denna plattform, själv använder jag den mot WordPress.

    SvaraRadera