söndag 26 augusti 2012

Sista utgången i Kristianstad

Igår var några tjejer här och vi hade en jättetrevlig kväll. Vi åt snackade, åt tårta och drack Tequila. Sedan gick vi in till stan och T-baren. Det var inte en lika klockren kväll som sist vi var där, musiken var inte lika bra, men det blir vad man gör det till och vi dansade på ändå!
Sandra var jättegullig och gav mig en avflyttningspresent. Jag fick en skånsk-svensk-skånsk ordbok och en bok och skånska råvaror och recept, som jag kan bläddra i om jag saknar Skåne och alla här nere <3 Fick även några spännande drinkmixer av Johanna och jag och Zara fick en flaska Tequila och citroner av Helena som tack för de gånger vi bjudit Ler
Tårtan hade jag aldrig gjort innan, men den blev riktigt bra och den var lätt att göra. Det tog lite tid då den kondenserade mjölken skulle koka i konservburken i 2,5 timme och sedan svalna helt. Men det var inte mycket jobb med den. Botten gjordes av digestivkex och smör som fick stelna i kylen i en timme. Sedan kunde kolakrämen som den kondenserade mjölken hade förvandlats till bre´s på, sedan ett lager grädde med krossad daim i. Slutligen jordgubbar och daimkross. Nedan följer lite bilder från tårtbaket. Tårtan var en hit och tårtan var slut innan kvällen va det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar