söndag 5 maj 2013

Haft finbesök från Skåne i helgen :)

Johanna anlände i torsdags vid halv 6 tiden. Den kvällen spenderades med god middag, vin, jordgubbar och tjejsnack, mysigt värre!

På fredagen tog vi en sväng in på stan, strosade i lite affärer, åt lunch och fikade på Årummet, något Johanna hade drömt om sen sist hon var här. Efter ett besök på systemet tog vi bussen hem och tog det lugnt ett par timmar innan vi for tillbaka in på stan för bio. Vi såg Side Effects och åt hot snacks. Filmen var grymt bra med bra skådespelare (Jude Law, Rooney Mara, Channing Tatum och Catherine Zeta-Jones) och den rekommenderas starkt. Kan inte berätta så mycket om den för då kommer jag avslöja – men se den!

Igår sen var vi på Gröna Lund. Vi hade sån tur med vädret och hade strålande sol och varmt hela förmiddagen, fram vid 3 började det dock molna på lite, men det gjorde inte så mycket det heller, för då var vi redan ganska less så strax efter så for vi hem. Men det var kul att få åka lite karuseller, även fast Liseberg är väldigt mycket bättre. Satt och gäspade hela tågresan hem sen och när vi kom hem vid 6 tiden blev det soffläge ett tag. En timme senare bestämde vi oss för att det fick bli en utgång och lyckades peppa till också. Lyckades dessutom locka hit Kristina och Gio och vi hade en riktigt rolig kväll här och på BJs.

Idag vaknade jag efter några timmars sömn vid halv 9 imorse och sa Hej då till Johanna som flög ner till Skåne igen (det var så roligt att du kom upp) och jag somnade några timmar till. Nu har jag i alla fall städat och diskat sedan igår, varit ut med sopor, handlat och skrivit riskanalys inför tisdagens labb, så nu ska jag börja med maten och sedan återgå till soffan där jag tänker spendera min kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar