fredag 9 augusti 2013

På tåget…igen…

Ja, då åker man tåg igen. Jag lämnade Kramfors halv 9 imorse och har sedan dess hunnit byta tåg två gånger (i Sundsvall och Stockholm) och befinner mig nu söder om Norrköping. Jag har fortfarande några timmars resa kvar men jag börjar bli ganska less, det var längesen jag åkte tåg såhär långt. Det ländes som att jag skulle vara framme när vi stannade till i Uppsala för tre timmar sedan, men så var inte fallet nä… Men men, det går väl det här också. Jag fortsätter att lyxa till det med resor i första klass och jag har än en gång fått mig ett ensamsäte, så jag ska väl inte klaga, men jag önskade jag jag var framme nu.

Det är inte någon lugn och harmonisk stämning på tåget som det varit på tidigare resor i vår/sommar. På förra tåget var det väldigt livat.

På det här tåget är vår vagnvärd lite irriterad och går runt och svär för att tåget kränger och han tappar saker, snett framför mig sitter det ett äldre par och tjafsar lite till och från, de som sitter på andra sidan mittgången smusslar med sitt medhavda vin och öl. Men snett bakom mig sitter det ett jättegulligt gammalt par som fick hjälp av en ledsagare för att komma till sina platser när vi lämnade Stockholm och sedan dess har de suttit och hållit varandra i handen.

Nu blir det film eller nått tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar