söndag 18 april 2010

Fest, sol, bowling - och förkylning

Tänkte lite snabbt dra igenom veckan som varit. Tycker egentligen att inlägg som detta är ganska tråkiga. Men det har hänt mycket kul i veckan, samtidigt som jag har varit förkyld, så när jag inte gjort något, eller pluggat så har jag passat på att sova och tittat på tv.
Men i alla fall.
I tisdags, efter att ha sovit hela eftermiddagen, gick vi ner på kåren för att titta på tjejernas genrep inför herrmiddagen. Kul att se vad killarna skulle få se, men blev ju grympt sugen på att gå på dammiddag igen, det var ju så kul.
I onsdags passade vi på att ha fest i korridoren. Vädret var på topp och vi passade på att ha grillpremiär. När killarna hade dragit iväg till sittningen blev det en liten tjejkväll, med äppelpaj med mera. När de sen kom tillbaka för mellanfesten innan kåren blev det ordentligen med folk här. Efter att ha röjt loss här drog vi ner på kåren och röjde vidare, har aldrig sett så mycket folk på kåren. Golvet i korridoren var svart dagen efter - det var verkligen svart.
I fredags tog jag tåget till Karlshamn efter en eftermiddag i labbsalen. Fredagskvällen blev en lugn kväll med Jimmy och Splintercell.
Lördagskvällen sen spenderades idag med Jimmy, Linnéa och Robban med middag, bowling och film (och kinderägg). Kul att träffa dem igen, känns som att det var ett tag sedan.
Idag när jag åkte hem fick jag hoppa av tåget i Bromölla (hörde något om att ett annat tåg hade kört på någon , men jag vet inte) och fick istället åka stående i en överfull, kokhet buss den sista biten.

Ja, det var lite kort om min vecka, nu blir det nässpray och sedan sängen, är fortfarande förkyld, men är på bättrningsvägen i alla fall.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar