onsdag 7 april 2010

Tillbaka i skåne

Igårkväll, strax före 12 kom jag äntligen tillbaka in på mitt rum. Efter förseningar och spårbyten i Hässleholm var man hyffsat less på att resa, startade redan 10.40 från Kramfors med att åka buss till Sundsvall. Tågresan sedan till Stockholm gick bra, läste tidningen, kollade på en film och sov lite, vipps så var jag i Stockholm. Efter det gick det väl också hyffsat bra, mindre folk på tåget, så man kunde bré sig lite, men visst blir man less, speciellt när man får stå i Hässleholm (15 minuter från Kristianstad!!!) och vänta.
Men det har i alla fall varit kul att vara hemma, träffat familjen och kompisar. Även fast det bara var en vecka var det skönt att komma bort, behövdes ett litet "påsklov" kände jag, har ju börjat med organisk kemi nu som sträcker sig 10 veckor framöver, ända till sommaren, så det var skönt med ett mitterminsbreak innan man måste ta tag i det.
Det var också skönt att komma ner hit igen, solen skiner, himlen är blå och gräset grönt, det är lite skillnad mot snöslasket i Kramfors det, där snöade det ju till och med i måndags.
Men mitt resande är inte slut än, på fredag sticker jag och Jimmy ner till Malmö, blir en helg med hotell, god mat, mys och endel shopping,

sen är det ju bara två månader tills man beger sig upp till Kramfors igen, kanske borde börja kolla på tågbiljett?? ;)

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar