fredag 12 november 2010

Första veckan avklarad.

Eftersom att vi hade tenta i fredags (klarde den btw) så är de ju logiskt att de började en ny kurs i måndags, och det gjorde det också, men inte bara en.
Vi började läsa Analytisk kemi och Biomedicinsk laboratorievetenskap med etik (kort etik).
Så, vi gick från förra kursen, då vi hade max tre dagar i veckan, till denna veckan då jag har varit i skolan varje dag, 9-16 alla dagar utom torsdag, då vi slutade 12.
Det är i alla fall skönt att ha lite struktur i vardagen, och att de två kurserna är så pass olika. Kemin är teoretisk. Idag har vi t.ex. haft en föreläsning om kromatografi, bl.a. om teoretiska bottnar (det är väldigt abstrakt och komplicerat).
Etiken däremot är det mycket diskussion och praktiskt. På etiken idag lärde vi oss om hygien vid hälso- och sjukvård, vi spritade händerna och tog på och av handskar m.m. omvartannat.

Förutom skolan så har jag inte gjort så mycket i veckan, förrutom att jag cyklade bort till Mustafa på Österäng igår. Man orkar inte så mycket när man kommer hem. Det blir lite tv och mat, mycket mer hinns inte med.

I helgen ska jag ta det lugnt. Imorgon blir det en sväng upp till konditoriet för att hämta ut böckerna som kommit från AdLibris och till Ica för matinköp.

Men nu ska vi inte gå dagarna i förväg, jag har ju ikväll också. Det blir till att dippa grönsaker och se på Idol och kanske någon film.
/Sara

1 kommentar:

  1. ååååh dippa grönsaker var längesen :D de va tider de! filmkväll, dipp, grönsaker och lantchpis :)

    SvaraRadera