söndag 28 november 2010

Helgen

I fredags skulle jag åka med 17.50 tåget till Malmö, men när jag kommer ner till stationen ser jag att det är ersatt med buss första biten, men ingen buss kommer. Får istället ta 18.23 tåget. Eftersom att jag då missar anslutningståget från Malmö ut till Oxie så får jag istället springa ut till en buss som tar mig dit och jag kommer tillslut fram vid halv 9, en timme senare än planerat.

På lördagen är det tänkt att jag ska ta tåget in till Malmö för lite shopping, men det har kommit så mycket snö under natten så det känns onödigt att ge sig ut och alla tåg är försenade.
Dagen spenderades istället däckad med en fruktansvärd huvudvärk som vägrar att släppa, inte förrän efter mycket vila, värktabletter och middag försvinner det helt. Det blir sedan en myskväll framför tvn med godis och dricka. Lilla Victor sitter uppe och ser på hela Ironman med mig.

Idag fick jag i alla fall åka in till Malmö, jag avverkade gågatan och triangeln, tog sedan en buss till Entré för att gå på New Yorker också. När jag sedan kom tillbaka till centralen så trodde jag att jag hade sådant flyt, ett tåg var en halvtimme försenat vilket betydde att jag han med det, men då det dröjde ytterligare en halvtimme innan tåget kom så hann jag bli ganska less på att stå ute i kylan. På tåget dog min mobil. När jag sedan kom till Hässleholm var det dags att byta till ersättningsbuss, fick stå ute i snöstormen och vänta på den. Väl framme i Kristianstad fick jag stå i ännu en snöstorm för att vänta på ännu en buss för att sedan, efter en kortare promenad kom jag tillslut hem vid halv 9, två och en halv timme efter att jag lämnade Malmö.
Med allt som hände hela tiden så glömde jag helt bort att äta, så nu har jag precis ätit en skål nudlar, nu blir det Beck.
Helgen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det var kul att träffa dem, och så länge huvudet inte däckade mig var det mysigt. Också fick jag äntligen tag i en klänning! Men jag har fortfarande inte fått igång min mobil...
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar