fredag 24 december 2010

Update

Jag skrev en kort update om min resa från mobilen igår, men den kom aldrig upp.
Men, till alla er som ville att jag skulle höra av mig när jag kom fram, sorry, det blev inte så, skyller på att jag var väldigt trött.

Min resa i korthet:
22.00 - Bussen in till stationen och sedan tåget vidare till Hässleholm, framme där vi 22.50, endast 5 minuter efter tidtabellen.
23.43 - Mitt nattåg mot Stockholm skulle ha gått, men vi fick tiden 00.15 istället.
00.10 - Går ut för att kliva på tåget, som inte kommer. Det står ingenting nytt, men det passerar godståg istället.
~01.00 - Tåget kommer, trycker in mig i en bäcksvart kupé, det är fullt med väskor på golvet och fem personer som ligger och sover. Jag har sängen längst upp, så de är bara klättra upp med bagen och datorn.
~06.00 - Vi skulle varit framme i Stockholm, istället kommer konduktören in och säger att vi är cirka 50 minuter sena.
~07.00 - Framme i Stockholm. Går till SJ kundtjänst och får resan ombokad, till ett tåg som redan är fullbokat, så får sitta i Bistron.
~08.28 - Tåget mot Sundsvall avgår. Sitter i Bistron och trängs, tydligen är det cirka 40 personer som inte har sittplats, så mycket folk och bagage överallt. Efter cirka en timme får jag i alla fall en sittplats som jag sedan får behålla resten av resan.
12.10 - Framme i Sundsvall, drygt 2 timmar senare än tänkt. Jimmy kommer och hämtar mig och vi drar till Birsta.
~17.30 - HEMMA!
21.30 - Godnatt!

Som synes så blev det en lång resa, men det var nog tur att jag åkte när jag åkte eftersom att de verkar ha varit mycket mer problem under andra tider.

Så, en kort update om min resa, enjoy!

God Jul :)

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar