onsdag 20 april 2011

I Kramfors

Då var man i Kramfors då. Gårdagens resa började lite stressigt då jag upptäckte att tåget jag skulle ta till Hässleholm skulle vara en kvart försenat redan från stan, det gjorde att jag hade 10 minuter på mig att hämta resväskan hos Sandra och stressa iväg till busshållsplatsen så jag skulle hinna in till stationen för att hinna med ett tidigare tåg. Fick sedan stå och vänta i Hässleholm i en halvtimme, men det gjorde ingenting för det var soligt och varmt.

Sedan började resan på riktigt, fram till
Stockholm gick det bra, men efter det blev det jobbigt som vanligt. När jag hade tagit mig till Sundsvall så var illamåendet och huvudvärken sedan länge ett faktum. Väl framme i Kramfors kom pappa och hämtade mig, sedan blev det en macka innan sängen.

Vilken chock jag fick när jag klev av tåget i Sundsvall, så kallt! I Kramfors var det +3 grader bara, lite skillnad från Kristianstad där vi i måndags hade värmerekord på över 21 grader. Har även varit kallt här nere i källaren inatt, sov med t-shirt, långbyxor och strumpor under täcke, överkast och filt - jag frös ändå!

Nu ska jag ta dagens promenad, det blir en sväng in på stan, måste ha en tandborste då jag självklart glömde min hemma, och här finns det inga heller.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar