söndag 10 april 2011

Pengar, Disney och solsken

Helgen för mig började redan i fredags eftersom att jag var ledig. Blev ändå en hyffsad tidig morgon då jag hade klipptid inne i stan klockan 10.15. Redan där började pengarna spenderas, förutom klippningen så köpte jag även återfuktande hårinpackning och ett antifrizz-serum (som luktar vattenmelon!). När jag var klar hos frissan stog Zara och väntade på mig, vi gick och åt lunch och shoppade lite, köpte en klocka och en vit kavaj som blir jättefin i sommar. Va även in på Hemmakväll och systemet. Det blev även endel annat, födelsedagspresenter bl.a. som inte kan skrivas här. 15.15 mötte jag sedan Anni och Susanne på bion och för att hämta ut våra biljetter, lite senare mötte vi upp våra mentorbarn och sedan såg vi filmen Rio tillsammans. Hemma igen strax före 18.00 och resten av kvällen spenderades ute i köket/tv-rummet.

Igår däremot blev det en hemmadag. Vi kollade på flera Disney-filmer under dagen. Efter middagen var vi därför förklarligen ganska less på film, så vi tog en promenad, gick vilse och när vi hade hittat hem igen spelade vi TP och lyssnade på musik.

Också har vi idag då, det har varit jättehärligt väder så jag tog med mig Maguy på en promenad upp till konditoriet för att hämta mitt paket från Adlibris, när vi ändå var där blev det en glass också. När vi kom hem satt vi oss ute på gräsmattan och bläddrade i tidningar, snackade och lyssnade på musik, även Zara joinade oss när hon kom hem, sommarkänslor till tusen!

Gick in för en stund sen då de blir lite kallt såhär på kvällskvisten, men ser dock ut som att jag fått lite färg på armarna iaf, det är dock troligtvis bara inbillning.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar