fredag 29 juli 2011

Ännu en vecka avklarad.

Nu har vi bara två veckor kvar att jobba, och även fast jag trivs jättebra ska det bli väldigt skönt med lite ledighet snart, det här med att pendla är inte riktigt min grej, tidiga mornar och sedan komma hem sent också. Jag ligger stadigt på minus när det gäller sömnen, får väl sova konstant hemma hos mor och far om jag ska ta igen allt ;)

På helgerna har jag inte heller tid att sova, då vill man ju göra annat, så att man ändå har gjort lite annat än att jobba.

Förra helgen var jag upp till bror min i Göteborg. Resten av familjen hade också tagit sig dit så vi bodde 6 stycken i Mikael och Sofias 1:a, men det gick de å. Eftersom att vädret inte tillät en tripp till Liseberg så fick det blir lite annat smått och gott, bl.a. besökte vi Naturhistoriska- och Sjöfartsmuseet. På naturhistoriska såg vi poliser som höll på att spärra av en dörr då någon/några hade tagit sig in i noshörningens monter och sågat bort hans ena horn, som då var äkta, till skillnad från resten av noshörningen. Lite spänning i vardagen är aldrig fel ;)


Den ståtliga elefanten

Hornfattig noshörning

Homo Sapiens Sapiens


Idag fick vi sluta redan vid 12, så var hemma redan halv 2, så tidigt har jag aldrig varit hemma än i sommar, skönt att känna att man verkligen hinner göra lite innan det är dags att sova också. Idag är jag dessutom helt själv i korridoren. Det är nästan första gången på hela sommaren som jag är helt ensam, på veckorna har jag umgåtts med Jimmy och/eller Zara och även på helgerna om jag inte varit ute och flängt någon annan stans. Det är inte så att jag inte tycker om dem, men det ska faktiskt bli riktigt skönt med en fredagkväll helt ensam, bara ta det lugnt och ta igen sig.
Men man kan ju inte vara ensam allt för länge, redan imorgon åker jag till Sandra i Helsningborg och Helsingborgfestivalen, får hoppas på lite bättre väder då.
Nu ska jag baka Non stop-cookies och sedan bara mysa framför filmer hela kvällen :)


/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar