måndag 18 juli 2011

Robbie Williams och Take That

Tänkte skriva lite om min fantastiska helg såhär innan sängdags.
Min helg började redan i torsdags, direkt efter jobbet gick jag, i regnet, hem till Jimmy och Robin där det bjöds på tacos, jag hann inte så mycket mer än att äta upp innan det var dags att ta tåget ner till moster Åsa och lillkusin Victor i Oxie. Till Malmö gick det smärtfritt, helt utan förseningar, men längre än så kom man inte med tåg, det hade nämligen skett en olycka så det stod helt stilla. För att reda ut detta kom det ersättningsbussar, hela TVÅ stycken, varav den ena körde direkt till Ystad och den andra visste knappt chauffören ens vart den skulle, så jag gav ganska snabbt upp den tanken och gick och ställde mig och väntade på en stadsbuss istället, och jag kom ju fram tillslut, knappt en timme försenad.


På fredagen blev det nya äventyr, på morgonen skulle en bil lämnas in på en snabb fix, det hela slutade med att jag och Victor fick ta den andra bilen och hämta henne. De skjutsade sedan in mig till triangeln där jag mötte Sandra, nu var det dags för riktiga äventyr, vi strosade runt i Malmö lite, åt lite mat och for sedan utomlands, hela vägen över bron till Danmark och Köpenhamn. Där tog vi oss till Parken utan större problem i regnet. det var en helt underbar kväll, det började med Pet Shop Boys som förband, sedan äntrade fyra ur Take That scenen och framförde några låtar sedan deras återförening, sedan kom HAN, som jag och säkert många andra hade väntat på, som han själv sa - Robbie Fucking Williams!

Här började koncerten på riktigt, det var helt fantastiskt, han rev av fem av sina sololåtar först, sedan kom resten av bandet in igen och de framförde både nya och gamla låtar.

Vi klarade oss utan allt för mycket regn under kvällen, det kom några småskurar under koncerten och sedan i slutet började det regna ganska ordentligt, men det var inget som berörde oss.

När det roliga var slut var det dags att ta sig hem också, vi ingick i ett lämmeltåg med drygt 37200 andra på väg mot tågstationen, väl där stod det inte vart vårat tåg skulle gå ifrån, men vi hamnade rätt i alla fall och tåg oss tillbaka till Oxie där vi var vid halv 2 på natten.

På lördagen åkte Sandra hem, innan det hann Victor bli störtförälskad i henne och tyckte att hon skulle stanna kvar och bo hos honom. Jag befann mig mest i ett lyckorus hela dagen, det har verkligen gett mersmak och jag hoppas på en ny koncert redan nästa år, men då får han gärna komma ensam ;)

På lördagkväll fick jag veta att RW hade blivit matförgiftad efter fredagens koncert och att det därför var inställt på lördagen. Jag befann mig i chocktillstånd hela dagen tror jag, kunde inte riktigt förstå att jag faktiskt hade haft den turen att lyckas se dem.


RW i sjuksängen :(


Efter lite försenade tåg även på hemvägen lyckades jag även ta mig hem igårkväll, hemma blev det en dålig skräckfilm och kladdkaka med Zara.

Nu blir det en snabb dusch och sedan bums i säng, imorgon är det jobb igen, denna vecka är vi bara vikarier på provtagningen, men det har gått bra hittills iaf.

/Sara

Ps. Det finns självklart bilder från denna underbara fredagskväll, men dessa finns just nu bara på Sandras kamera, de kommer självklart visas upp såfort jag fått tag i dem!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar