onsdag 24 oktober 2012

Dop och inflyttningsfest!

Fredagkväll den veckan (12/10) kom Jimmy ner hit till mig. På lördagmorgon sen så tog vi tåget ner till Stockholm där vi träffade upp några andra och gick på lilla Ylvas dop på Skansen. Jättefint och mysigt.

2012-10-13 14.27.062012-10-13 14.27.14

Lilla Ylva hos pappa Valdemar

 

2012-10-13 16.22.07

Mat och tårta fick vi också!

 

Tyvärr var jag aningen stressad och fick lämna mottagningen kanske snabbt igen, men det var jättekul att träffa alla Kramforsvänner igen och även såklart Ylva.

Jimmy skjutsade sedan tillbaka mig till Uppsala, tog sina saker och for tillbaka ner till Stockholm för att festa med de andra. Det hade jag också gärna gjort, om det inte hade varit för att jag hade en inflyttningsfest på g. Klockan var ungefär halv 8 när jag klev innanför dörren, och en halvtimme senare kom första gästen, så det blev väl inte jättemycket som hanns med däremellan, men jag hann i alla fall byta om.

Kvällen blev klockren och vi hade riktigt kul här hemma, så pass att vi aldrig lyckades ta oss härifrån. Och kvällen slutade för min del med glass, men inte förrän tidig morgon.

 

Söndagen spenderades i soffläge. Det tittades på film och åts våfflor, en perfekt söndag helt enkelt!

 

För att komma tillbaka till nutid kommer här en superkort sammanfattning av resterande tid;

Förra veckan handlade om projektledning och vi hade möte i projektgruppen, vi var även på en rättegång.

Helgen sen så var jag ensam hemma. Då hade jag några tjejer över på lördagkväll. Vi åt pizza, såg på film och hade lite överraskningsfirande.

Den här veckan har vi börjat med intressanta föreläsningar om sådant vi faktiskt är här för att lära oss. Det har handlat om rättsmedicin, skottskador och skarpt våld m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar