lördag 20 oktober 2012

Flytten

Eftersom att jag ligger lite efter i uppdateringen så tänkte jag ta den senaste tiden i några inlägg eftersom att det blir så väldigt mycket i ett och samma annars. Ska försöka få upp allt nu idag eller i alla fall i helgen.

Det hela började fredagen den 5:e oktober. Vi hade tenta på förmiddagen, var grymt stor för att vara så liten (?) men men, hoppas jag klarade den, men vet dock inte än. Jag och Johanna var på stan och till nya lägenheten en sväng innan jag for tillbaka ut till Björklinge och bara tog det lugnt. Vid 8 tror jag pappa kom dit, då tog vi en sväng in till stan och lämnade mina saker i lägenheten.

lördagen blev det en tidig morgon och vi var iväg vid halv 8. Resan söderut flöt på bra och vid 1 var vi nere hos brorsan i Kungsbacka. Där lämnade vi av grejer till honom och åt lunch och tog det lugnt ett tag. 4 åkte vi vidare ner mot Skåne och även den resan gick bra och vi var framme vid 7. Fick träffa Zara en sväng sen började jag och pappa bära ner saker i förrådet och skruva isär möbler. Moster med familj kom också förbi och lämnade en låda med kökssaker. Vi höll väl på fram till 12-halv 1 innan det blev dags at sova.

Tidig morgon igen på söndagen. Uppe vid halv 7, ner i källaren och borsta tänderna osv (stambyte i lägenheten), sen började vi bära ner mer saker och ställa de nere vid porten. Strax före 8 for vi för att hämta släpet vi hyrt och köpte frukost. Sedan var det bara att packa släpet fullt. Vid halv 10 hade vi gått x antal vändor i trappen och hade äntligen lyckats få in alla grejer så då började en långsam resa uppåt.

2012-10-07 09.40.37

2012-10-07 11.16.09

Det blev ett par tankningar på vägen och vi stannade både vid oljeshejkerna och i Vivalla. Men även den resan flöt på utan problem och vi var tillbaka i Uppsala vid kvart över 6. Förutom Anna så kom även Johanna och Gio över och hjälpte till att tömma släpet, så det var gjort på en halvtimme!

Hade sen tänkt att jag skulle ha hittat en säng under dagen som vi kunde åka och hämta upp, men det gick inte, så vi for och lämnade igen släpet och sedan for pappa hem (han var hemma vid 12). Så de första nätterna blev det att sova på en madrass, men det var skönt att ha ett riktigt hem igen.

Måste ju bara tacka pappa för all hjälp, men även Anna, Johanna och Gio, utan er hade det väl tagit lika lång tid att tömma släpet som det tog att fylla det.

Nästa inlägg – Första veckan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar