söndag 21 oktober 2012

Första veckan

måndagen efter att jag flyttade in började vi en ny kurs, forensisk genetik och medicin, fast hittills har vi bara haft projektledning. I alla fall, vi kom dit på måndagen, hon vi ska ha under kursen pratade i 5 minuter om sig själv, sen var hon klar, så då fick vi gå igen. Stora delar av klassen gick då och tog en fika och vi åkte sedan hem. Tvättade ~8 maskiner och ringde några samtal innan jag började skruva ihop min garderob, vilket tog några timmar. Höll på hela kvällen och var helt slut när jag la mig på min madrass i det kalla gästrummet.

Tisdagen började med att vi var och klippte oss på morgonen. Grymt behövligt att bli lite ompysslad, också hade de massage i stolarna vilket heller inte var helt fel. Efteråt for vi ut till Boländerna för en sväng på IKEA, Jysk, Biltema m.m. innan föreläsningen började klockan 1. Även den kvällen avslutades med tillfixande här hemma.

Eftersom att vi inte fick våra grupper på tisdagen hade vi inget att göra under eget arbete på onsdagen, så jag tog bussen ut till Björklinge vid 10 och lånade bilen från de jag bodde hos, ett släp från Freetrailer och Johanna, som kunde köra det. Sen for vi och Anna till IKEA och småshoppade, Jysk och köpte en säng och NetOnNet och köpte en TV.

2012-10-10 15.37.22

Fika på NetOnNet

Det blev en lång dag och efter att jag lämnat tillbaka bilen och tagit bussen hem var klockan närmare 9 och jag var helt färdig, men jag fick mig ju äntligen en säng och en TV i alla fall!

Torsdag var en heldag i skolan och vi fick våra grupper, så på fredagen träffades min grupp hemma hos mig för ett första möte.

 

Nästa – Första helgen, med dop och inflyttningsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar