lördag 5 januari 2013

A New Year

Det var ett tag sedan jag fick till en uppdatering här nu och sedan sist har det hunnit varit jul och 2012 har blivit 2013. Jag tänker inte ge mig på att skriva någon sammanfattning av året, men det har varit ett bra år. Jag har blivit färdig biomedicinsk analytiker, jobbat som det under sommaren och sedan tagit mitt pick och pack upp till Uppsala och fortsätt studerat där. Saknar självklart mina Skånevänner, men två har redan hunnit varit  upp och hälsat på mig och fler är inplanerade inom en snar framtid. Jag har även fått många nya vänner i och med att jag har hamnat i en helt underbar klass och det är nog tur att inga andra ser hur aktiva vi är i vår grupp på facebook.

Just nu är jag hemma hos mamma, pappa OCH Adam i Kramfors. Har mest bara varit, vilket är väldigt skönt och behövligt efter terminen och tentan vi har haft. Har även varit mycket hemma hos Jimmy och myst. Har dock gjort några små utflykter, har varit i Sundsvall två gånger, en gång på Birsta med mamma och Mikael då jag var grymt trött och lite småirriterad, men mysigt ändå, sen i förrgår var jag och Jimmy ner och åt middag och gick på bio. Har även spenderat ett par timmar under en förmiddag med Adam på stan då vi passade på att äta på Ullas, på eftermiddagen kollade jag på Adam när han spelade tennis. Tyvärr förlorade han sina matcher, men han var duktig och det var kul att se.

Ikväll ska jag hem till Jimmy och få min julklapp – han ska bjuda på middag :)

Imorgon blir det en sväng in på Dollar också kommer moster hit sen är det hemfärd för mig på måndag efter några timmar med Anna i Sundsvall. Väl hemma i Uppsala möts vi av kaos i vardagsrummet då alla mina saker fortfarande är där, så det blir till att möblera och fixa. Sen har jag några dagar på mig att göra klart mina arbeten, vilket är tur då jag kanske inte har gjort riktigt så mycket som jag hade tänkt, men behövde verkligen vilan också så.

2012-12-31 17.20.312012-12-31 18.11.00
Nyårsmaten, efterrätten hann jag dock äta upp

2012-12-31 23.58.21
Skålade in det nya året på Linus balkong

2013-01-02 13.02.37
Tennis-Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar