lördag 22 december 2012

Tuff vecka

Den senaste veckan har varit grymt tuff, med många tidiga mornar och en tenta, men jag har även haft mysigt med klassen och äntligen fått komma hem till Kramfors för lite “jullov”.

Måndag – Hade lite sovmorgon och klev upp efter 8 för att åka in till skolan. Först hade vi frågor inför tentan sedan var vi några stycken som satt kvar på skolan och pluggade till klockan 7, var lagom trött när jag kom hem.

Tisdag – som sagt så klev jag upp halv 8 för att tvätta. Allt annat som skulle göras den dagen gjordes också, och det blev några extra samtal ringda då installatören som skulle installera vårt modem aldrig dök upp (vi har fortfarande bara skolans långsamma internet, nytt datum för installation är 8 januari).

Precis alla mina saker (utom garderoben) hamnade i den stora garderoben och i vardagsrummet, så jag fick sova här.

2012-12-18 20.40.57

Onsdag – Uppe med tuppen ännu en dag, 6 ringde klockan idag och efter lite frukost och dylikt tog vi bussen upp till Polacksbacken och skrev en tenta. Vid 11 var jag klar och efter att vi suttit några stycken utanför salen ett tag gick vi ner på stan och strosade. Klockan två var det sedan dags för lunch, libanesiskt på Meza, jättekul att göra saker så med klassen och speciellt köttet var grymt gott.

Efter att vi varit hemma ett par timmar tog vi bussen bort till Kristina där det vankades fest. Vi hade det jättemysigt där och pratade, spelade spel och drack kanelshots med guld i innan vi gick till ett ställe i stan några stycken och fortsatte där. Efter mat på Max och en promenad hem på 4 km var vi äntligen hemma vid halv 5 på morgon, direkt i säng i vardagsrummet blev det då vill jag lova.

2012-12-19 14.28.592012-12-19 22.03.35

Torsdag – Halv 8 prick ringde målaren på dörren. Efter det sov jag inte mycket till utan låg mest och vände på mig i sängen. Kan säga att det var en ganska oproduktiv dag, men vi lyckades i alla fall räkna det vi skulle och jag lyckades även packa, så jag uppfyllde väl dagens mål, men var obeskrivligt trött hela dagen.

Fredag – Det blir bara tidigare och tidigare denna vecka, klockan ringde nämligen 5 igår. Det var dags att åka hem, men det flöt på bra, med endast ett par minuters försening var jag hemma innan halv 12 på dagen och hann göra stan lite halvt med mamma och Mikael, köpa en sista julklapp och träffa Fia. Blev även en del paketinslagning innan jag fick krypa ner i min mjuka säng.

Lördag – Idag har varit en lugn dag. Jag har bakat rocky road och gjort lite halvmisslyckade knäck, sen har jag även lyckats plugga litegrann och hjälpt till att klä granen.

Imorgon kommer kusin och visar upp sin lilla dotter, sedan ska jag över till Jimmy och byta julklappar, kanske ska plugga lite också. För även om vi har jullov så är det en hel del som måste göras…

 2012-12-21 12.56.57Det är faktiskt hyffsat med snö i Uppsala,
men det är inget jämfört med hur det ser ut här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar