fredag 28 juni 2013

Dagarna går…

Dagarna går i ett här. Kliver upp strax efter 5, jobbar 7-15, tränar eller handlar eller något kanske och kommer sedan hem och har en lugn kväll.

Jag har kommit in ordentligt i rutinerna på jobbet och även fått uppleva skillnaderna från dag till dag. Idag hade jag helt perfekt mycket att göra hela dagen, behövde inte stressa, men hade att göra hela tiden ändå. I förra veckan på torsdagen hade jag däremot inte mycket att göra alls. Endast två ställ i färgmaskinen (60 glas) som behövde monteras, och jättelite specialfärger, endast två stycken, varav två glas av den ena och tre glas av den andra, va dessutom det de lättaste färgerna, den ena tar bara 3 minuter. Sen i måndags hade jag 4 ställ att montera och fem 7 olika specialfärger, varav två av dem hade jag aldrig gjort förut och en hade jag bara sett. Det var lite körigt, men det gick de å! Sen igår hade jag fullt upp på förmiddagen, men sedan absolut ingenting på eftermiddagen, jaja, så kan det va.

2013-06-19 11.00.532013-06-25 13.22.20

Hittar många spännande snitt på jobbet, här en glad och en arg gubbe.

 

Ibland händer de lite andra saker också. I förra veckan var vi ner på Gröna Lund på onsdagen och kollade på Thirty Seconds To Mars med snygge Jared Leto. Igår var vi ner igen och då var det dags för The Script. Båda var riktigt bra. Speciellt The Script då jag fick återupptäcka några gamla godingar och upptäcka några nya låtar också. Under Thirty Seconds To Mars spelning slängdes de ut en massa ballonger och baddjur från taket, filmade publiken en massa och pratade om en framtida musikvideo, så vi får väl se. The Script, Irländare som de är tog en paus mitt i spelningen för att häva öl. Sångaren var även ner i publiken och gick ett helt varv där. Gillar spelningarna på grönan, det är grymt bra tryck på publiken och man ser bra fast det är mycket folk, det kommer nog hinna bli några under sommaren.

2013-06-19 20.28.162013-06-19 20.33.53

Thirty Seconds To Mars

 

2013-06-27 19.38.43

2013-06-27 21.12.082013-06-27 21.23.11

The Script

 

2013-06-28 17.10.01

Det lönar sig att hjälpa till,

idag kom detta för att jag hjälpte till

med examensceremonin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar