måndag 10 juni 2013

Det korta sommarlovet

Har kommer en liten snabb resumé över den långa helgen/korta semestern jag hade i helgen.

Onsdag: Tenta klockan 8 – mitt ute i ingenstans, i en innebandyhall, över 8 km hemifrån. Som tur var fick vi skjuts av Olof som åkte förbi och plockade upp oss strax efter 7. Hade skrivit klart vid 11 har jag för mig och lyckades då få skjuts tillbaka in till stan igen med Sara N och gick sedan den sista biten hem i solen. Efter en snabb lunch hemma var det flyttdags. Vi hjälpte Johanna att flytta under några timmar och sedan bestämde vi oss för att skippa flyttpizzan och grilla hos oss i det fina vädret istället. Så medan Johanna fixade det sista och var tillbaka med bilen och lite annat passade jag och Anna på att handla, marinera, göra sallad och efterrätt osv medan Gios uppdrag blev att köpa vin. Det blev en mysig kväll ute i solen, men jag var dock väldigt glad då jag fick gå och lägga mig vid halv 12 efter en lång dag.

Torsdag: Tror inte jag gjorde något speciellt under dagen, inte vad jag minns i alla fall, men på kvällen var vi några och åt på Magnussons. Efter det hade vi tänkt gå på Stocken, men där var sådan kö, så vi gick till Tequila-baren istället och sedan till Skeppet (som inte imponerade precis) och sedan en sväng på Bullit. Efter det gick vi tillbaka till Stocken igen, och då var där ingen kö, så kvällen avslutades med lite dans också.

Fredag: Dagen startades med en brunch ute i det fina vädret, jag och Anna for in på stan för en shoppingrunda. Lyckades köpa ett par linnen och några grejer till lägenheten, sedan var vi på Espressohouse och fastnade sedan nere vid ån. Jättemysigt att sitta där och prata om allt möjligt, speciellt då vi fick våra veckoplaneringar för projektarbetet och började drömma oss bort till London. Dagen avslutades sedan med att vi gjorde hamburgare som vi åt ute i gräset.

Lördag: Att jag var ute hela fredagen gav sina spår och i lördags var mina ben kräftröda så lördagen blev en innedag. Jag städade (vilket behövdes), spelade och vinkade av Anna som for till Gotland. Vid middagen bröts sviten med den goda maten då middagen blev en aning misslyckad, men ätbar i alla fall. Det löste sig med chips och dip efter maten istället.

Söndag: Igår hellregnade det och åskade av och till, så även det blev en slapp innedag.

Idag har jag börjat på mitt sommarjobb, och det ska nog gå bra bara jag kommer in i det. Det mesta är ju inte helt nytt för mig, men det är klart lite andra rutiner osv som man måste lära sig. Hade dock inte världens bästa start då jag somnade sent igår och vaknade på fel sida, men lyckades ignorera det under dagen och efter att ha gymmat efter jobbet och sen fått i mig lite mat så är jag på bättre humör nu.

2013-06-06 19.59.18

 2013-06-06 21.55.392013-06-06 21.55.15 

2013-06-07 11.22.33  2013-06-07 15.18.34

2013-06-09 11.52.59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar