lördag 8 juni 2013

London baby!

I går blev det äntligen klart, till våren åker jag och Anna till London och skriver våra examensarbeten.

Vi har varit i kontakt med två doktorer på King's College London nu i ett par månader och igår fick vi då äntligen våra projektplaner underskrivna med veckoplanering och allt, så det enda som fattas nu är bara att Marie ska skriva på också, men det ska väl inte vara några problem. Sen ska vi hitta någonstans att bo också, vilket får bli ett senare problem, men det ska väl läsa sig det också, och börja leta stipendier man kan söka. Det blir en del att göra nu, men det är så värt det!

Vi ska vara på Department of Forensic and Analytical Science Waterloo Campus, alldeles vid Themsen. Mitt arbete har titeln Chemical immobilisation of aptamers for enhancing the detection of drugs in alternative biological matrices vilket jag inte riktigt är helt insatt i än, men jag tycker det låter väldigt spännande och jag ska jobba med kokain, guldnanopartikar och masspektrometri i alla fall.

Det ska bli riktigt spännande och något att se fram emot i höst då vi läser den tunga toxikologikursen.

Kings_College_London_Sign 

 2013-06-08 13.07.30

2013-06-08 13.07.07

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar