tisdag 11 juni 2013

Ny mikrotom och svajig cykel

En kort update om min dag innan det blir ett avsnitt av vänner och sedan sängen.

Imorse var jag faktiskt pigg och klev upp redan då första larmet ringde (ställer två med fem minuters mellanrum, för snoozar jag kan jag göra det hur länge som helst, och har jag bara en brukar jag inte komma upp).

På jobbet gick det bra, fick snitta lite och även klara mig mera själv på färgen. Vi fick även in en ny mikrotom, och den kommer vara min under sommaren. Skönt att ha en egen plats att sitta på, och att jag får ha den nya mikrotomen!

Tillbaka i Uppsala tog jag min cykel och skulle cykla iväg, men det gick inte trampa. Då hade kedjan på något sätt kilat fast sig mellan yttersta växels kuggar (eller vad det kallas) och ramen. Den satt verkligen som berget och jag kunde inte få loss den, så det var bara att ta cykeln på en promenad hem. Väl hemma hämtade jag cykelolja och meckade lite mer med det där, men det ville inte lossna. Ytterligare lite senare fick jag hjälp av Gio, så med lite mer olja, verktyg och lirkande/våld gick den äntligen lös, dock hade den blivit lite sne, och det var lite problem att få i växlarna, så vågar inte ta den till tåget imorgonbitti ifall kedjan skulle hoppa eller liknande. Får ta mig en cykeltur imorgonkväll och prova kedjan då istället.

2013-06-11 16.34.39 2013-06-11 18.19.04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar