fredag 14 januari 2011

Min beresta dator

Min dator har under en längre tid levt om ordentligt. Så i måndags fick pappa ringa HP-supporten, för, idag faktiskt, går garantin ut.

I tisdags vid tre kom det en kille från Budpilen och hämtade min dator. I ett mail från UPS fanns det en länk där jag sedan kunde följa min dators färd. Blev mäkta förvånad när den, efter under ett dygn, befann sig i en polsk stad med det något svåruttalade namnet Bydgoszcz, uttala de ni. Innan det hade min dator tydligen mellanlandat i Köln i Tyskland, och Warzawa i Polen.


(Bilden blir tydligare om man klickar på den)

Idag, före klockan tre kom de tillbaka med min dator, så det var ingen lång semester den fick, men det är så skönt att ha den hemma igen, för de har varit lite långtråkigt här i veckan. Har dock kännt mig ganska duktig denna veckan. Förrutom att jag har suttit i en datasal på skolan både onsdag och torsdag, så har jag även hunnit städa inne på toaletten - och gjort rent mitt halv igenkalkade duschmunstycke.

På kvällarna har det varit så skönt att man inte bor i en ensam lite lägenhet någonstans, varje kväll denna veckan har nämligen spenderats ute vid tvn tillsammans med de andra tjejerna i korridoren, det har inte varit så mycket bra på tvn kanske, men det har varit kul ändå.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar