tisdag 23 april 2013

No good deed goes unpunished

Idag har jag varit barnvakt åt Valles och Maries lilla sötnos Ylva, vilket jag så gärna gör.

I förmiddags då jag lämnade Uppsala var det knappa 5 grader, grått, trist och regn i luften så jag tog en tjockare tröja under skinnjackan, skippade tygskorna och stoppade ner ett paraply. När jag kom fram till Stockholm lyste solen och det var minst 10 grader – fel val av kläder. Kände mig lite stressad så när jag kom fram var jag helt genomsvettig, men men, så går det, hellre det än regn!

Ylva fick lite mat och vi gick ut på en promenad i det fina vädret så att hon fick sova en stund och sedan hann vi även leka och lyssna på musik och dansa lite innan mamma kom hem igen. Jag blev bjuden på middag också innan jag gick. Jag tog en sväng på stan där jag bland annat pratade med en kunnig snubbe om mobiler och fick veta att om jag vill ha en HTC One inom den närmsta tiden måste jag beställa en, då de dröjer bra länge innan de kommer ut till butikerna, vilket är lite synd eftersom att jag gärna hade känt och klämt lite på den, men den blir nog bra, och han tyckte att jag skulle satsa på den, speciellt eftersom att jag haft en HTC innan och varit nöjd med den.

Sen skulle jag ta 18.11-tåget tillbaka till Uppsala, men när klockan var 18.10 sa de i högtalarna att pga bomproblem i Knivsta var tåget kraftigt försenat och skulle eventuellt bli inställt, och så blev det också. Jag kom iväg från Stockholm vid 19.05 och var äntligen tillbaka i Uppsala 40 minuter senare där jag möttes av spöregn, välkommen hem då, men jag fick i alla fall användning för mitt paraply.

Nu är jag i alla fall hemma, och förutom tågproblem och spöregn har jag haft en mysig dag med Ylva och det var helt klart värt problemen :)

Nu sitter jag hemma och kollar på serier och dippar grönsaker i helgens överblivna dip.

1 kommentar: