fredag 22 november 2013

SVA

Den här veckan har varit grymt tuff med så himla mycket att göra. Känns som att jag antingen har suttit och lyssnat på en föreläsning eller suttit hemma med Anna och skrivit PM. En dag här tror jag vi satt till 10-tiden (dock inte så effektivt där på slutet). Allt detta sittande är grymt jobbigt just nu också då jag hostade sönder ett revben för några veckor sedan, och det gör som ondast när jag sitter, och speciellt när jag suttit länge :/

I helgen är det enda jag har planerat in ännu mer plugg, yeay. Imorgon blir det labförberedelse med Sara och på söndag måste jag läsa igenom arbetet jag ska opponera på på måndag. Så det är väl inte en jätterolig helg jag har framför mig direkt. Men jag får se fram emot måndag då vi ska ut och äta hela klassen efter redovisningen istället.

Imorse var vi på SVA (Sveriges veterinärmedicinska anstalt) och tittade. Väldigt intressant, och kul att göra något annat än att sitta och plugga, men samtidigt ganska.. jag, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men var lite speciellt med obduktionsrummet där det låg ett antal mer eller mindre flådda och obducerade djur - Allt från små mullvadar till en häst och kremeringsrummet var också lite speciellt.

Efter SVA-besöket för vi in till stan och åt indisk buffé innan jag och Anna satt oss på Norrlands och förberedde vår presentation till på måndag. Sedan blev det en sväng på stan för min del också innan jag for hem. Ganska skönt med en hemmakvällshelg, får väl se hur jag känner imorgon dock, då har jag kanske redan blivit less! Nu ska jag slänga in en maskin tvätt. Tänkte passa på såhär på fredagkväll, inte så många andra som gör det nu hoppas jag, men förr mig blir det inte roligare ikväll.

2013-11-22 15.58.27Passade på att läsa TÅ och få lite hemkänsla på Norrlands

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar