måndag 22 juli 2013

En weekend i Göteborg med halva familjen och The King of Pop!

I torsdags direkt efter jobbet tog jag pendeln ner till Stockholm och sedan tåget vidare till Göteborg. Som Priomedlem kunde man köpa biljett i 1:a klass för halva priset, så det blev billigare att åka i första klass, så det var trevligt. Frukt, choklad, vatten, te och kaffe alldeles innanför dörren, gratis internet var det också. Till sist fick jag även en ensamstol vilket också var skönt.

Väl nere på plats mötte jag upp Mikael och mamma. Vi åt middag på Pizza Hut och promenerade sedan runt i stan till sen kväll. Fredagen spenderades på stan, sedan en sväng hem till brorsan för dusch och lite sådant innan vi for tillbaka in till stan, åt en god middag på Bryggeriet och sedan tog vi en pubrunda. Under lördagen spenderades några timmar i gräset utanför brorsans lägenhet innan vi gjorde oss klara, åt en snabb middag och sedan begav jag och mamma oss in till stan och bort till Ullevi för själva huvudorsaken till vår Göteborgsvistelse – Robbie Williams. Det var en helt magisk kväll och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag varit där, men skriver mer om det senare, när jag gått igenom alla bilder ordentligt och ätit middag, men bra var det! På söndagen sov vi ut och jag och mamma for in på stan och åt brunch för att inte väcka Mikael som hade jobbat hela natten med att plocka ner efter konserten. Efter ännu lite mer rundvandring och glass var det dags för mig att åka hem. Även den resan i första klass, men inte lika behaglig då jag hade ont i huvudet. Men lyckades sova en stor del av resan och väl hemma var det sent, så det var bara hoppa direkt i säng.

Har verkligen haft en toppenhelg i Göteborg och vi hade sådan tur med vädret också vilket höjde helgen extra mycket!

Idag var det vardag igen, upp klockan 5 imorse och jobba, men bara två veckor kvar nu, sedan är det semester :)

Här kommer några bilder från helgen, konserten kommer som sagt senare:

2013-07-19 12.55.19

2013-07-19 21.38.01

2013-07-19 23.21.47

2013-07-20 01.14.50

2013-07-20 02.38.28
Finns det hjärterum så finns det stjärterum

2013-07-21 13.54.032013-07-21 14.07.36

2013-07-20 21.20.35
Magiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar