tisdag 16 juli 2013

Nya krafter och uppladdning

I söndagskväll var vi ut till Olof (eller Loffe som han numera kallas), hans sambo och deras gulliga lilla tillskott - också hunden, katten, hönsen och tupparna. De bor några mil utanför stan och det var så mysigt och rofyllt där ute, solen kom fram lagom tills vi kom ut dit också, så vi fick en rundtur och sedan satt vi och fikade ett par timmar.

Grusvägen ut dit påminde om vägen ut till “Stugan” vid Lockneviken och jag blev plötsligt grymt sugen på att sitta där på bryggan och meta.

Jaja, det var i alla fall kul att träffa dem, och jag fick lite nya krafter av att komma bort lite och det har varit lite lättare att kliva upp de här två dagarna (även fast jag klev upp och började en halvtimme tidigare imorse!). På jobbet är det annars rätt så långtråkigt för tillfället. Jag trivs ju, men jag har gjort det jag ska vid lunch och sedan blir det mest bara att glida runt några timmar innan jag kan gå hem, men så är det, lite prover såhär på sommaren.

Men till helgen smäller det. Åker ner till brorsan i Göteborg på torsdag direkt efter jobbet och på lördag ska jag och mamma se Robbie Williams på Ullevi. Ska bli grymt kul, och skönt med en långhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar