onsdag 31 juli 2013

Tvätta, tvätta, städa, städa…

På fredag åker jag upp till Kramfors. Efter en vecka åker jag sedan direkt ner till Skåne för en dryg vecka där och avslutar sedan min resa med nästan en vecka hos Anna på Gotland – ser verkligen fram emot detta.

Eftersom att jag ska vara borta i ungefär tre veckor är det en del att göra innan jag åker. Dessutom kommer vår nya inneboende, Italienska Greta, alldeles efter att jag har kommit hem igen. Så förutom att städa, tvätta och packa måste jag även förbereda inför hennes ankomst, göra plats åt henne i garderober och i badrummet, i kylskåpet och frysen. Måste även städa på hennes rum, bädda sängen och flytta ut skrivaren därifrån. Ja det är en del att göra med andra ord.

Just nu håller jag på att tvätta. Det blir inte så mycket tvätt såhär på sommaren när jag mest bara jobbar, och när jag väl är där har jag ju andra kläder på mig. Dock har jag ju haft nattgäster nu, så det var en del sängkläder och handdukar istället. Det är som tur var inte så mycket folk här på sommaren, så alla maskiner var lediga så jag kunde köra igång sex maskiner på en gång, smidigt det i alla fall.

Nu måste jag gå ner och hämta sängkläderna i torktumlaren, sen måste jag försöka få till någon mat också, lite tomt här, men nånting ska jag nog få ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar