lördag 7 september 2013

Bbq och film

Idag har jag varit duktig och pluggat lite. Även fast det är lördag och solen har varit framme hela dagen så lyckades jag i alla fall ta mig igen de första 20 minutrarna av den första webföreläsningen (vi har 3). Det kanske inte låter så märkvärdigt, men det tog sin lilla tid. Det var inte mycket som var lätt med att lyssna på den. Det var tråkigt, hon pratade monotont på skånska, powerpointen var inte så bra och det var svårt. Aja, nu är 20 minuter avklarade i alla fall, bara 40 minuter kvar på första föreläsningen då, sen är det bara två kvar också..

Nu ikväll har jag grillat med Greta, hennes italienska vän Federica och Gio. Gott med grillat igen då jag trodde det var kört för denna sommar, och trevligt sällskap också. Kul att jämföra Sverige och Italien lite, de va lite avundsjuka på att vi faktiskt får pengar för att plugga. Dock jobbigt att grillen nu är smutsig igen, men det är smällar man får ta. Vi såg på film också, gamla Sorority Boys, haha, det var ett tag sen.

Morgonens frukost på balkongen2013-09-07 10.51.34

Nu ska jag se andra avsnittet av den franska serien Gengångare, verkar väldigt lovande. Eller, jag får se om jag lyckas hålla mig vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar