torsdag 12 september 2013

Gasque och plugg, och lite mat

Igår hade jag och Anna en heldag på skolan, efter förmiddagens föreläsning mellan 8 och 12 stannade vi kvar och lämnade inte skolan förrän vid 7 på kvällen. Jag fick en hel del gjort faktiskt. Renskrev ett par föreläsningar och lyckades även knopa ihop ett event till gasquen. Redan 35 personer som sagt att de kommer, men nästa vecka säljer vi biljetter, så då får vi se hur många vi verkligen blir. I förmiddags hade vi de två sista föreläsningarna innan tentan. Det känns som att vi verkligen precis började den här kursen (och det gjorde vi ju också, har bara haft två veckor), men det är redan fullt allvar. Nästa vecka är det inga föreläsningar, men jag har fortfarande två webbföreläsningar att ta mig igenom, också har vi två arbeten att göra, ett till den 24/9 och det andra till den 4/10, däremellan ska vi hinna med en tenta också (1/10) som man också måste plugga till. Ja, som sagt, det är en del!

Efter dagens föreläsning blev det dock inte mer plugg på skolan, jag cyklade hem, gick till sjukgymnasten och sedan hade vi möte angående gasquen. Så just nu är det plugg och gasqueplanerande som fyller mina dagar.

Fast jag lyckades faktiskt ta mig tid att slänga ihop en lasagne idag. Så satt vi och pratade om livet och framtiden; jag med min lasagne och italienska Greta med köttbullar och potatis, ja så kan det bli ibland också.

Tur att det är lite folk på skolan ibland så man kan bré ut sig
2013-09-11 16.14.25

Min italienska middag
2013-09-12 19.26.06

Imorgon står det inga föreläsningar på schemat, men väl en webbföreläsning och en hel del tentaplugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar