fredag 20 september 2013

Johnossi

Igår var jag då på Gröna Lund med Anna och Gio för att kolla på Johnossi.

På förmiddagen var jag ärligt talat ganska osäker på om jag faktiskt skulle åka; jag var trött efter att ha sovit dåligt, jag hade lite ont i huvudet och ute var det kallt och regnigt. Men jag bestämde mig för att åka, och det är jag glad att jag gjorde. Måste verkligen komma ihåg det, förra helgen var jag ju också osäker om jag skulle hänga på på fredagen, men då gjorde jag det också och hade även då riktigt kul!

Anyway, tillbaka till gårdagen. Var som sagt trött på morgonen så jag lyckades inte ta mig in till att skolan för att plugga på förmiddagen. Åkte istället in vid lunch och sålde biljetter. Sedan blev det en kort sväng hem igen. Byta om, eller, jag tog på mig en massa mer kläder innan jag och Gio tog tåget ner till huvudstan där vi mötte upp Anna och åkte sedan ut till Grönan. Där blev det pizza och öl innan konserten började. Vi klarade oss från regnet och fick en helt fantastisk konsert.
De tillägnade även Everywhere (With you man) till Kristian Gidlund som jag tyckte var fint gjort

Kvällens fundering: Börjar man bli gammal om man står och kommenterar hur lite kläder alla runtikring en har på sig?

 

2013-09-19 20.10.482013-09-19 20.12.32-5
2013-09-19 20.03.492013-09-19 21.18.11-2

En helt annan sak. Ibland älskar jag att cykla. Som idag till exempel. Jag har sålt biljetter på skolan varje dag, jag hade suttit och pluggat i några timmar efter lunchen, jag var på väg ner till stan för att sälja ännu en biljett och vara duktig och gå till gymmet (för en gång skull). Jag flög fram nerför den långa backen vid sjukhuset, solen lyste och David Bowies Heroes spelades i lurarna. Då, då är det härligt att cykla!

Nu ska jag återgå till Idol, ja ikväll är det myskväll ensam i tevesoffan, det är skönt ibland det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar