söndag 29 november 2009

Första advent

Har hänt ganska mycket här på sista tiden.
I torsdags fick jag den tråkiga nyheten om mormor. Vila i frid.
Det gav inte bara sorg, utan även en del praktiska problem. Begravningen den 18:de och min tänkta hemfärd den 22:a gör att de måste ändras, de löste sig så att jag kan åka upp med min moster den 16:de istället, måste fortfarande ringa SJ idag och förklara läget och se om man kan få tillbaka lite av pengarna i alla fall, imorgon måste jag prata med en lärare, jag missar två eller tre obligatoriska laborationer innan jul så de måste lösas på något sätt.
Igår varjag och Jimmy uppe på Bellevueparken strax före 10 för att ta flunsasprutan. Kön var enorm, och efter drygt en timme hade vi i alla fall kommit så långt så vi fick köa inne, efter kanppt en halvtimme till var vi äntligen klara. Passade efter det på att köpa en adventsljusstake när vi väl var på stan. Efter att ha varit hemma en stund så hjälpte vi Robban och Linnéa som håller på att flytta, nu är de ju nästan grannar med oss :) Jimmy var ju till stor hjälp i alla fall, han och Robban sprang en hel del upp och ner i trappen, men jag höll Linnéa sällskap och hjälpte till så gått jag kunde. Vi var även och åt med dem på Siesta.
Sov inte så bra inatt, vaknade ett antal gånger, vet inte om det var för att Jimmy tog upp all plats i sängen eller om det var för att jag fått så himla ont i armen efter sprutan. Kan inte lyfta den högt.
Idag blir en seg dag, jag med min arm och känner mig inte hundra heller, Jimmy mår inte alls bra, så det är inte full rulle här precis, skulle dock vilja julpynta lite, de enda vi har uppe är våran adventsljusstake ju.
Nu tänkte jag duscha, får se hur det går att schamponera håret med min arm. Sen ska jag försöka plugga lite idag också.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar