onsdag 4 november 2009

Paus i pluggandet

Okej, vet att det var grymt längesen jag skrev, men bättre sent än aldrig i alla fall, right?
Kan ju alltid skylla på att det händer mycket, kan inte komma på allt för mycket, förutom att jag har tenta på fredag, vilket tar upp ganska mycket tid just nu, inte det lättaste precis.
I fredags provade jag på korridorslivet då jag lånade Sandras rum för en natt då Sofia skulle ha inflyttningsfest, var på stan i princip hela eftermiddagen, först med Ann-Sofie nån timme efter att vi hade slutat klockan 12, sen "hem" till rummet, Sandra hade inte hunnit fara än så jag prata med henne i en 5 minuter, sen smsar Sofia, "vi tänkte dra om 5 minuter, ska du med", så tillbaka ut på stan och kom inte tillbaka förrän vid halv 5, till Sandras och byta om och vid 6 gick jag till Sofia, kom precis när maten var framdukad, timing kallas det ;)
Hade en riktigt bra kväll där och vi var väl upp mot 20 pers i hennes lägenhet på 25 kvadrat eller vad de kan ha varit. Kul att de flesta verkligen hade gått in för de med utklädnader och vi hade allt från yxmördare och fångar till djävular och änglar - också Sofia som var katt, själv hade jag väl inte gått in i det riktigt så mycket, körde lite 80-tals inspirerat med lila tröja och massa färgglada armband. Blev en tidig kväll då jag gick "hem" vid 12 efter en sväng på kåren och bilsstrul sen när vi skulle in på stan, så frusen och med onda fötter var jag en av de som tappade lusten och gick hem. La mig och passade på att kolla på alla tv-kanaler som vi inte har hemma ;)
Har tittat lite i nästa kursbok som damp ner i brevlådan i tisdags också, ja, vad ska man säga om den...den är i alla fall mindre och tunnare än den vi har nu, det är ju positivt, dock inte så svårt då den nuvarande är på 1200 sidor och väger nästan 3 kg, ska bli grymt skönt att slippa konka den till och från skolan :)
Nu måste jag återgå till pluggandet, blåser nästan storm ute och är jättekallt inne här så skulle mycket hellre krypa upp i sängen med varm choklad och en BRA bok (inte kurslitteraturen), men men, får sätta mig i det kalla köket, på den hårda stolen och läsa den tjocka boken istället :/
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar