lördag 26 december 2009

Julen

Så var julen nästan över för iår, bara hemvändarkvällen kvar.
Men julafton var en trevlig dag, vi var 12 pers här, tror inte vi varit så många här förut, de senaste åren har det i princip bara varit familjen i alla fall. Dock var det lite jobbigt ibland, med en lillebror på 10 år, en kusin på 6 år och två syskonkusiner som bråkar hela tiden så är det kanske inte så konstigt att det blev lite livat ibland. Men i överlag var det en bra julafton, med god mat och mycket folk, paketen var inte helt fel de heller :) Presentkort på IKEA, Blender, hårtork, parfym, pengar efter farmor m.m.
Var helt slut sen när folket hade åkt hem eller gått och lagt sig.
På juldagsmorgon kom Adam ner till mig så vi låg och mös en stund och pratade om julklappar o.s.v. mysigt :)
Efter lunch åkte även Umeåfolket hem och det blev lugnt och skönt, byggde lego med Adam och hade en riktig tv-kväll.
Har självklart gått och blivit förkyld också såklart, de är dessa Kramforsbaciller och alla man inte träffat på länge, men är i alla fall bättre idag än igår, och det är ju tur de, ska ju som sagt ut ikväll.
Nu innan jag far hem igen den 4:e januari har jag en hel del att göra. Adam fick en dag med bowling och mat i Sollefteå av mig och Mikael, så de blir väl på måndag tror jag, tänkte även hälsa på Vera, måste ju träffa mina kusinbarn, leta fram en massa som ska med ner till flytten och så vidare. Vi skulle väl eventuellt ha en tjejkväll också, men får se hur de blir med det. Sen ska jag givetvis fira nyår också, vet inte vad som ska hända, men de blir nog bra.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar