tisdag 8 oktober 2013

Ännu en helg…

I fredags hade vi redovisning på förmiddagen. När jag kom hem sov jag i nästan 2 timmar, var helt fullständigt slut. På kvällen var jag på en supermysig tjejkväll hos Johanna. Hon hade dukat upp med en massa gott och vi pratade och spelade spel och hade en skön fredagskväll ute i Sunnesta. Det var helt perfekt efter onsdagens utgång att nu få en lugn och mysig kväll.

På lördagen hade jag planerat en dag hemma framför teven i myskläder. Så blev det inte riktigt. Johanna (inte samma, utan en Johanna som bor i Göteborg) hörde av sig på morgonen och sa att hon var i Stockholm, så jag for ner dit vid lunchtid. Vi strosade runt i stan, åt en sen lunch på Vapiano. Vi bestämde även att vi skulle gå ut och ta en öl framåt kvällen så vi gick en sväng till på stan och jag hittade en billig lite finare topp på H&M som jag kunde ha på kvällen. Vi gick till hennes hotell och tog det lugnt en stund innan vi gick ut. Åkte till Gamla stan där vi gick in på Sjätte Tunnan. Där var dock fullbokat, så vi hamnade på en mysig tapasbar vid namn Tabac istället. Där hade de goda drinkar, och vi hann ju bli hungriga en gång till, så vi fick veta att de även hade mycket goda tapas! Jag tog sedan sista tåget hem till Uppsala och klev innanför dörren hemma vi kvart över 1.

På söndag fick jag sedan min tevedag. Den slutade dock med en väldans huvudvärk och jag gav upp redan vid 8, då gick och la mig och pratade med mamma en sväng och kollade lite på TV innan jag somnade vid halv 9, ja så kan det gå ibland. Jag vaknade i alla fall pigg tidigt på måndag morgon och hade en lugn morgon innan skolan började klockan 10. Vi hade föreläsningar till 3, sedan gasqueplanering fram till klockan 5 och sedan möte till kvart i 8. Var ganska trött när jag kom hem då.

Lite matbilder rån helgen:

Fredagsmys hos Johanna
2013-10-04 19.28.47

Efterrätten på Vapiano
2013-10-05 15.51.35

Tapas på Tabac
2013-10-05 22.40.36


Årets Rosa band, med fingeravtryck på!2013-10-07 09.30.51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar