torsdag 24 oktober 2013

Världens längsta träningspass

Det var längesen jag var på gymmet nu, det har varit mycket att göra och sen har jag ju dragit på mig en förkylning också. Men den senaste veckan har min mage i alla fall fått träna ordentligt då jag har gått runt här och hostat som en tok. Det var dock bättre igår och jag trodde jag skulle slippa den nu, men så igårkväll blev det värre igen och inatt har jag knappt fått sova då jag vaknat av min hosta hela tiden. Hoppas bara jag inte stört mina roomies allt för mycket!

I alla fall, den dåliga sömnen gjorde att jag inte lyckades kliva upp riktigt när det var tänkt imorse för att cykla till skolan och sitta där och plugga, jag vaknade nämligen när jag egentligen skulle åka. Men men, tänkte åka dit senare, men jag tror jag blir hemma ändå.

Sist jag var i skolan, i måndags så pratade vi om hur lätt det var att bara gå hemma och sunka i myskläder när man inte hade någonstans man skulle på flera dagar. Det är precis vad som har hänt denna vecka och jag har gått runt här i mina pyjamasbyxor hela veckan, men idag blev det ändring på det, jag är visserligen hemma och pluggar, men jag har i alla fall tagit på mig ett par jeans och sprutat på lite parfym för att jag ska inse att det är dag och jag måste göra något vettigt.

Imorgon är det tenta. Känns som att man hade behövt minst en vecka till för att plugga dock!

Dagens fundering:

Vem kom idén att hostmedicin skulle smaka choklad-körsbär? Det måste vara det mest idiotiska någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar