fredag 28 augusti 2009

Gårdagen

En tidig morgon som sagt, men det gick bra att kliva upp, var inte så trött, tycker det värsta med att kliva upp så tidigt är att det är så kallt och att ögonen inte tål ljus.
Väl framme fick man en lite påse med papper och en namnlapp med sitt namn på, eftersom att jag kommer tillhöra sektionen KING (Kristianstads Ingenjörers och Naturvetares Gemenskap) fick jag även en liten röd plupp på min namnbricka. Det tog ett bra tag för alla att få detta för det var många där. Det var några som presenterades på scenen innan vi delades in i grupper och fick en ledare som visade oss runt till olika personer som pratade om olika saker, vi han även in på mässan och en temaföreläsning om studentkåren innan vi fick äta lunch, satt ute i värmen med pasta med kyckling curry från Pastavagnen, riktigt gott. Sen efter lunch var det ingen i våran gruup som visste när/var vi skulle träffas igen för de hade inte vår ledare sagt, så jag tror de flesta i vår grupp gick hem. Jag gick på stan och fördrev lite tid innan nästa tåg gick hem - det höll ja på att missa, men tack vare att det var försenat så hann jag.
Ångrar inte att jag gick på den här dagen, fick träffa lite nytt folk och rundvandringen var välbehövlig, annars hade det blivit tufft på måndag. Men den var väl inte så bra som jag hade hoppats på, var väldigt få med röda pluppar där och av dem jag träffade var det ingen som var en blivande klasskamrat, men det är ju kul att träffa nya personer ändå.
När jag kom hem till Karlshamn ville jag bara sova - kom på att de bytte fönster i dag. Men när jag kom hem så var de turligt nog klar - dock hade de lämnat det kanske stökigt, saker fulla sängen och gipssmulor på golvet och damm överallt, så det blev inge sova där inte.
När Jimmy och senare på kvällen kollade på Race to Witch Mountain så somnade jag några gånger, kan ärligt säga att jag inte hängde med så bra i den filmen, men den verkade bra och Jimmy tyckte den var bra så de var den nog :)
Gick och la mig vid halv 12 och somnade på mindre än 10 minuter.
Nackdelen är att jag måste fortsätta åka med halv 7 tåget även de dagar då jag börjar halv 9 då det är omöjligt att gå till skolan på den kvart man har på sig om man åker halv 8 tåget, så ska försöka hitta någon billig gammal cykel tror jag, annars blir det jobbigt.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar