torsdag 13 september 2012

Exorcismmordet

Sitter i skolan och försöker översätta mitt arbete till engelska, det går sådär.

Så, istället för att göra det så tänkte jag berätta lite om fallet här!

Jag skriver då om det så kallade Exorcismmordet. Året var 1999. Mellan den 22 och den 24 december det året misshandlades två barn svårt, och det slutade inte förrän en av dem dog, anledningen? De var förhäxade.

De som gjorde det hade alla levt som en familj tillsammans med barnen i Sverige (de kom från Kongo).

Det började som sagt den 22. De vuxna försökte få barnen att erkänna att de var häxor, när tjejen vägrade erkänna tände de eld på papper som de fäst runt hennes händer!

De bad den massa under den första tiden, men det eskalerade och de började senare slå och sparka barnen och piska dem med skärp och en antennkabel.

Tidigt på julaftonsmorgonen höll en av de vuxna en bibel framför ansiktet på tjej, när hon vägrade tryckte han den mot ansiktet till hon tillslut kvävdes!

En av de vuxna har sagt att hon kan tänka sig att be pojken som överlevde om förlåtelse, om han ber dem om förlåtelse först.

Det som kanske är mest sjuk i det hela är att, om detta hade skett i Kongo hade det endast setts som ett familjeproblem, som ingen hade tagit tag i.

Aja, det var lite kortfattat om det hela, nu antar jag att jag borde återgå till översättandet, wish me luck!

2012-09-13 12.13.38

1 kommentar: