lördag 15 september 2012

FF

Ja i helgen är jag ensam i huset, så jag passar på att plugga. Satsar på att i princip bli klar med mordet, men även börja plugga lite smått inför tentan, det gäller att börja i tid!

Är dock dags för en paus snart, så ska ta en promenad i det fina vädret och sen gå på Hemköp och handla lite gott.

I torsdags satt jag som sagt på skolan fram till efter 6, sedan gick jag och Anna till Stockholms där vi mötte upp några i klassen över oss. Vi fick inget bord fast vi hade bokat, men det löste sig ändå och vi kunde få i oss lite efterlängtad mat. Tanken var väl att jag skulle gå hem efter maten, men stannade kvar och dansade och tog sen 11-bussen hem. Väl hemma fick jag börja packa ner lite grejer inför morgondagen, så jag var väl i säng vid 1.

Igår sen så var det en heldag i Stockholm, åkte härifrån kvart i 8 och var sedan tillbaka vid halv 6. I Stockholm var vi på Osteoarkeologiska forskningslaboratoriet och vi hade en föreläsning och fick sedan gå ner i källaren och kolla på skelettdelar från olika djur och människor och göra några försök. Det var ganska intressant, men föreläsningen var lite långdragen, så hann bli ganska less.

kranium-s

I brist på egna bilder lånar jag en från Jönköpings läns Museum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar