söndag 9 september 2012

Orvar Magnusson

Igår var det som sagt Kulturnatten och jag och Anna var på stan i princip hela dagen.

Åkte in till stan till halv 11. Då letade vi oss fram till Myrorna för att se om de hade några eventuella möbler till vår kommande lägenhet, men det var dåligt med det. Var även inne på några andra second hand butiker och en till Myrornas, men inga möbler, dock hittade vi vars en sjal/halsduk, så vi fick ju ut något av de i alla fall. Sen blev det lite annat shoppat också och efter lite velande och avstickare lyckades vi även ta oss till ett fik. När vi klev innanför dörren kändes det som att man åkt tillbaka ett antal år i tiden och det var ett riktigt pensionärsfik, men det var gott, och det är väl huvudsaken?

2012-09-08 14.20.34

 

 

2012-09-08 14.23.04

 

 

Jag åkte sen tillbaka ut till Björklinge och gick en sväng med Mika (hunden) och duschade och bytte om, sen, en och en halv timme senare satt jag på bussen igen, och upptäckte att min mobil låg kvar hemma, men men, det är väl bra att vara utan den ibland också.

Under kvällen såg vi lite Capoeira på Stora torget, insidan av Uppsala Kultur och Kongress (tror jag det heter) och några band på Fyristorget. Men det var ganska kallt ute, så vi satt ett tag inne på Orvars (puben på norrlands) där vi passade på att äta lite och ta några glas. Lite senare under kvällen satt vi även inne på ett mysigt ställe, Magnussons, där såg vi både skådespelare och häxor och insåg då att vi bosatt oss i helt rätt stad!

Jag tog bussen hem vid halv 2, och tur var väl det, för enligt UL, så, om jag skulle ta den sista bussen, så hade jag måsta åkt förbi min hållplats och istället åkt till Tierp, sedan väntat där i ~1,5 timme för att sen ta samma buss tillbaka, spännande resonerat!UL

Idag är det plugg som gäller, medan Skrutt ligger här och sover, ganska orättvist tycker jag! Men nu är det faktiskt dags för en paus, så det så!

2012-09-09 12.05.08

Kan det verkligen vara bekvämt att sova så?

1 kommentar:

  1. Åh, vad det lät som ni haft det kul, jag vill också studera i en riktig studentstad =)

    SvaraRadera