onsdag 27 mars 2013

“Backen”

Idag har jag och Mikael “gjort stan”, eller, vi va in på Hemköp, sen gick vi runt stan och åt en glass. Ja mycket mer än så finns det klart inte att göra.

Sen efter middagen så for vi till Backen med stort B – Latbergsbacken. För er som inte känner till Backen så låter det ju nu som värsta stora grejen, men det är det inte, det är bara den lilla lokala slalombacken där man alltid hängde när man var yngre. Men i alla fall, nu för tiden blir det långt mellan gångerna, så det är kul att åka, men Backen är inte lika häftig som den var i början.

Vi var där i knappt två timmar men det räcker nog gott och väl för att få träningsvärk imorgon ändå när man är så ovan.

Eftersom att den mesta tiden spenderas i liften så hinner man se mycket av vad som händer runt omkring. Vi kunde konstatera följande:

  • Det verkar helt ute att åka utför om man är över 15, var nog ingen förutom vi och några föräldrar som var 15+ på det stället.
  • Snowboard verkar vara helt ute – i alla åldrar, det var nämligen bara Mikael och en annan kille som åkte bräda vad vi såg.
  • Godisutbudet har minskat i kiosken. “På den gamla goda tiden” kunde man köpa en massa billiga småsaker som banana skids, S-märken och refreshers, men idag fick vi hålla oss tillgodo med en jordgubbsstång.

Jag hittade även min gamla liftkortsficka med mina gamla liftkort också och konstaterade att sist jag hade säsongskort var 07/08, sen har jag åkt en gång -09 och en -10, that’s it! Det är ju väldans kul, så det får nog bli ändring på de i framtiden!

2013-03-27 18.30.242013-03-27 18.38.16

2013-03-27 18.39.14

2013-03-27 20.58.53

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar