tisdag 26 mars 2013

I Kramfors

Ja, gårdagens "hemliga utflykt" var helt enkelt en tågresa upp till Kramfors. Den var hemlig för att Adam fyllde år igår och jag skulle komma upp och överraska honom.

Dagen började inte så bra med att jag fick sitta och vänta två timmar på stationen i Uppsala, för mitt tåg blev bara mer och mer försenat. Men när jag väl kom iväg sen flöt det på bra. Väl hemma i Kramfors gick jag hem till ett tomt hus och väntade. Slängde ihop en lunch av vad jag hittade i kylskåpet, det blev en pizzainspirerad omelett med pappas tomatsås, ost, pepperoni och tomat, riktigt gott blev det faktiskt. Också läste jag tidningen, haha.



När Adam kom hem från skolan blev han minst sagt chockad, eftersom att dörren var olåst trodde han att det hade varit inbrott, så det var ett ganska osäkert Hallå han gav ifrån sig då han öppnade dörren.

Men det är skönt att vara här och igår blev det såklart tårta på kvällen. Den här veckan ska jag bara ta det lugnt och ta igen mig efter kriminologin och vila upp mig inför kemin som kommer härnäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar